søndag 21. februar 2010


Jeg har litt lyst til å dele min oppskrift på bakte poteter, jeg fikk denne oppskriften av en kollega som hadde gått på kurs hos en av norges beste kokker.

Bakte Poteter.

Smelt smør i en kjele, hakk opp 1 stor løk og 4 fedd hvitløk.

Ha 2ts.salt og 1ts. pepper og 1spiseskje aromatkrydder opp i kjelen sammen med løken.

Skjær poteter i skiver. Jeg bruker ca. 14 poteter, som gir en stor og en liten ildfastform. Ha de opp i kjelen. Ha så halvparten melk og fløte til det dekker potetene.

Kokes over svak varme i ca. 90 minutter.

Rør av og til.

Ha så alt over i ildfastform og ha på reven ost.

Stekes i 20 minutter på 200 grader.

1 kommentar:

  1. Hei du :) ja disse skal jeg jammen prøve! Velkommen inn i Blogglandia - så kose med nye venner! Her kan man spørre om alt og dele alt man vil. En fantastisk verden spør du meg. Gleder meg til å bli bedre kjent her inne! Klem Mona

    SvarSlett