søndag 4. juli 2010


Sommerferie her hos meg, det er deilig det. Skal liksom skje noe gøy hele tiden når jeg har ferie. Liker å ha masse folk rundt meg. I går var vi på hytta på Kålvikafestivalen. Det er innmari "harry", men gøy. Alle som har hytte der vi har går ut på en øy, der griller vi, det er dans og leker. Kan trygt si at det blir langt på natt før man får lagt seg. Jeg har laget verdens største kaloribombe, legger ut bilde og oppskrift. Den er bare sååå god. Var sammen med en baker i går som ikke kunne få fullrost den. De sa jeg burde stå og dele ut den her på grenserittet, er energibombe av de skjeldene......Gir den til min kjære mann når jeg synes han virker litt slapp. Men lukk øya når du lager den, det nytter ikke tenke på alle kaloriene. Har fått oppskriften av min kjære svigerdatter.

Jonas kake:

800 gr. margarin

16 dl sukker

8 dl hvetemel

8 ts vaniljesukker

20 spiseskjeer bakekakao

12 egg

Bland alt det tørr først, smelt smør og ha opp i det tørre, ha opp i eggene.

Til slutt har du 4 plater Dronningsjokolade som du skjærer og har opp i deigen. Stekes i langpanne. På 200 grader i 40-45 min. Kos dere! HIHI

6 kommentarer:

  1. OMG! 4 plater kokesjokolade....! Ja, DEN ma proves, hehehehe :-) Det var jo en litt stor oppskrift.. Kanskje jeg kan lure meg selv og tror det blir bedre om jeg bare lager halve kaka...?
    Kos deg i sommervarmen, Anita!

    SvarSlett
  2. Hei :) oii det var litt av en oppskrift.... 4 plater kokesjokolade.. hehe ja litt av en kaloribombe.. men.. den er sikkert kjempe god.. og av og til skal man bare spise og kose seg og ikke tenke på kaloriene.. hehe..

    Men går den i en vanlig langpanne... blir den velidg høy eller ???

    Håper ellers du koser deg og nyter sommerferien... skal være litt gøy og litt ting som skjer også når det er ferie syns jeg..

    Ha en fin søndag :):)

    SvarSlett
  3. Ja, litt av en bombe...

    Jeg skulle gjerne hatt litt av den i ettermiddag når trettheten trengte på. Stod opp 04.30 i går,03.10 i dag og 04.30 i morgen..... gjesp !!! Blir tidlig i seng på hotellet i kveld.

    Ha en flott søndagskveld.

    SvarSlett
  4. Mmmmm den så bare helt fantastisk god ut :)
    Kalorier eller ikke.. Årets bikinisesong er en gått uansett -men, jeg hever meg galant over det og stiller allikevel i både bikini og badedrakt. Sommeren skal prises!

    Vært nydelig idag! Mye vind, men skjønt..

    Tusen takk for skjønne hilsener hos meg, jeg blir såå glad av det..

    Nyt ferie og gode dager!

    Sommerklem fra Tove

    SvarSlett
  5. hei igjen! Ville bare si at jeg bakte kaken i gar, men bare med 1/4 av mengden av ingredienser ;-) DET var mer som nok. Den er jo like kalori-rik (og KJEMPEGOD), men det er mindre kake... Stor suksess!

    Sa hyggelig at dere sa Elisabeth. Hils henne igjen!

    SvarSlett
  6. Den ble for sterk i smaken, kanskje for rause skjeer med bakekakao? Min mann likte den dog.
    Hilsen Hege i Telemark

    SvarSlett