lørdag 2. oktober 2010


Fredagkveld hos Grethe!

I går hadde jeg en veldig koselig kveld hjemme hos ei venninne som heter Grethe. Jeg kjente henne godt da vi var barn, så gikk mange år og vi så ikke hverandre, helt til jeg stadig møtte en dame med hijab som hilste på meg. Merkelig tenkte jeg, kjenner vel ingen "sånne" jeg. Så en dag dukket hun opp med venneforespørsel på facebook. Etter det har vi snakka sammen mye de siste månedene og for en måned siden kom ho hit til meg en formiddag på formiddagsmat. Jeg ante fortsatt ikke hvem hun var helt til hun tok av hijaben, da holdt jeg jo på å le meg skakk.

Og i går hadde vi jentekveld hjemme hos henne, der var jenter med mildt sagt forskjellige syn på religon, artig at vi kan være sammen på tvers av hva vi tror på synes jeg. Elsker alt som er veldig forskjellig fra det jeg er vant til. Som litt frynsete pinsevenn kan jo sånt være himla gøy, jeg kjenner noen som bare har venner fra samme miljø som de er i selv, kjedelig synes jeg. Ei av venninne til Grethe ei dame fra Singapore, gav oss massasje, utrolig deilig, nei detta var en festlig kveld.

11 kommentarer:

  1. Høres ut til at du har hatt et hyggelig gjensyn med gammel venninne. Koselig treff ogsa da. God helg til deg.
    Klem

    SvarSlett
  2. Ja, det er viktig å ha respekt for hverandre om at en har forskjellige meninger og tro. Det er når religionsutøvelsen blir for ytterliggående, radikal og intolerant at det kan bli vanskelig.

    Ha en flott helg.

    SvarSlett
  3. Høres ut som en kjekk kveld!
    Sundt med litt blandet miljø:)
    Har venner fra mange forskjellige religioner/trossamfunn!
    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  4. hei hei
    det høres ut som en KJEMPESPENNENDE kveld.
    god søndag
    hilsen anita s

    SvarSlett
  5. Ja, det er moro a treffe igjen gamle kjente og laere hva som har formet dem i livet!

    Ellers takk for koselig kommentar hos meg. Du er alltid sa positiv. Ta frem sykkelen, du! Man ser omradet rundt seg fra en annen vinkel da. ;-)

    ha en fin sondag, Anita!
    klem Mette

    SvarSlett
  6. Hei Anita - og TUSEN TAKK for koselig kommentar hos meg!!!

    Så koselig å treffe igjen gamle kjente.
    Høres ut som om du/dere hadde en koselig kveld.

    Ha en fortsatt fin kveld!!!

    Klem fra
    Marianne

    SvarSlett
  7. Hei kjære Anita! Så koselig.. Viktig å kunne omgår ulike mennesker, det beriker livet og vårt syn på verden og alt rundt oss, både nært og fjernt.

    Høres ut som dere hadde en flott kveld med masse kos.

    Spennende med nye bekjentskaper -og gjennopptaging av gamle ikke minst :)

    Ønsker deg flotte høstdager!

    Vi er tilbake fra høstferie io nord og har hatt både sol og snø :)

    Stor klem fra Tove

    SvarSlett
  8. Hei :)

    Kjempe spennede. viktig med respekt for hverandre.

    Høres ut som om dere hadde en flott kveld i alle fall.

    ha ei flott helg:)

    SvarSlett
  9. Hei Anita, måtte bare sende en liten hilsen. Er så lenge sidene jeg har hørt noe fra deg og bloggen din. Savnet deg og vil bare sjekke at alt er bra hos deg!

    Sender deg en varm klem fra Tove

    SvarSlett
  10. God påske her fra Skien, spennende å lese om Egyptferien din. Hilsen Hege

    SvarSlett
  11. Heisann

    - sier meg helt enig med fru Tunheim, jeg :)

    Hva skriver du bok om, da, tro?

    TAKK for titten her hos deg!

    SvarSlett